Hrvatska gospodarska komora - Centar za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj i Sektor za bankarstvo i druge financijske institucije, Udruženje osiguravatelja, te Institut za osiguranje i časopis Svijet osiguranja organizirali su u utorak okrugli stol na kojemu su stručnjaci HGK i risk-menadžeri iz vodećih domaćih osiguravajućih društava odgovarali na pitanja i nedoumice o osiguranju i rizicima kojima je izloženo poslovanje tvrtke ili obrta, a govorilo se i o osobnim osiguranjima namijenjenima sigurnosti ili štednji zaposlenika. Iako malo i srednje poduzetništvo u Hrvatskoj čini 99,8 posto ukupnoga gospodarstva, više od 90 posto obrtnika, malih i srednjih poduzetnika ili uopće nema osigurateljno pokriće ili ono pokriva samo manji dio rizika kojima je izloženo njihovo poslovanje. Stoga je potrebno upravo ovakvim i sličnim edukacijama podići nisku razinu svijesti poduzetnika o osiguranju kao bitnom elementu u strategiji upravljanja rizicima, te da se osiguranje promatra ne s aspekta troška nego zaštite poslovanja i ulaganja u sigurniju poslovnu budućnost.
Hrvatska gospodarska komora - Centar za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj i Sektor za bankarstvo i druge financijske institucije, Udruženje osiguravatelja, te Institut za osiguranje i časopis Svijet osiguranja organizirali su u utorak okrugli stol na kojemu su stručnjaci HGK i risk-menadžeri iz vodećih domaćih osiguravajućih društava odgovarali na pitanja i nedoumice o osiguranju i rizicima kojima je izloženo poslovanje tvrtke ili obrta, a govorilo se i o osobnim osiguranjima namijenjenima sigurnosti ili štednji zaposlenika.
Priopćenje prenosimo u cijelosti i bez izmjena:
Iako malo i srednje poduzetništvo u Hrvatskoj čini 99,8 posto ukupnoga gospodarstva, više od 90 posto obrtnika, malih i srednjih poduzetnika ili uopće nema osigurateljno pokriće ili ono pokriva samo manji dio rizika kojima je izloženo njihovo poslovanje. Stoga je potrebno upravo ovakvim i sličnim edukacijama podići nisku razinu svijesti poduzetnika o osiguranju kao bitnom elementu u strategiji upravljanja rizicima, te da se osiguranje promatra ne s aspekta troška nego zaštite poslovanja i ulaganja u sigurniju poslovnu budućnost, naglasila je u uvodnom izlaganju na okruglom stolu „Osiguranja u poduzetništvu i obrtima – (trošak ili) ulaganje u sigurniju budućnost“, direktorica Centra za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj Hrvatske gospodarske komore mr. sc. Tajana Kesić Šapić.
"Treba probuditi svijest poduzetnika o tome da osiguranja nisu samo trošak nego ulaganje, i stoga bih voljela da i ovaj okrugli stol svima vama koji ste skeptični i smatrate da je osiguranje samo trošak, promijeni mišljenje te da shvatite da vam se isplati osigurati poslovanje", poručila je prisutnim poduzetnicima Sandra Zanki, izvršna urednica časopisa Svijet osiguranja.
Drago Klobučar, predsjednik Odjela neživotnih osiguratelja u Udruženju osiguravatelja HGK smatra da je osiguranje trošak kojeg treba, jednako kao i rizike, ukalkulirati u poslovanje, no naši poduzetnici o tome vrlo malo znaju. "Vani bez osiguranja ne možete ni osnovati tvrtku, a kamoli ozbiljno poslovati", poručio je Klobučar.
Tristan Šker, direktor Sektora neživotnih osiguratelja u Triglav osiguranju, rekao je da je postotak imovinskih osiguranja pravnih osoba u Hrvatskoj manji od 20 posto, a obrtnika i malih poduzetnika čak manji od 10 posto. Premija hrvatskog tržišta osiguranja u 2012. iznosila je oko devet milijardi kuna, no od toga je 3,47 milijardi otpalo na osiguranja motornih vozila, od čega na obvezna osiguranja automobilske odgovornosti 2,9 milijardi kuna ili 40 posto tržišnog udjela. Na osiguranje od požara i poplava odnosi se samo 587 milijuna kuna, ili 6,5 posto tržišta, na osiguranja od financijskih gubitaka samo 90 milijuna kuna, ili jedan posto tržišta, a od nezgode 504 milijuna, ili 5,6 posto tržišta. Osiguranja od odgovornosti bilježe premiju 328 milijuna, ili 3,2 posto. Šker je upozorio i na problem nedostatnosti pokrića kada je o imovinskim osiguranjima riječ, što često dovodi do nesporazuma, pa i tužbi u slučaju šteta.
Zlatko Pozaić, direktor zastupničke prodaje u GRAWE Hrvatska, govorio je o izgradnji povjerenja između poduzetnika i prodajnog zastupnika. Prema njegovu mišljenju, zastupnik treba poznavati proizvod, biti profesionalan i zajedno s poduzetnikom otkriti potrebe tvrtke za osiguranjem.
Zoran Rivić, regionalni direktor prodaje u Raiffeisen mirovinskim fondovima, govorio je o prednostima trećega mirovinskog stupa. Kazao je da je to jedini oblik štednje u Hrvatskoj koji ima dvije vrste poticaja - državna poticajna sredstva u maksimalnom iznosu od 750 kuna godišnje, te porezni tretman uplata. "Poduzetnici u Hrvatskoj, pritisnuti nelikvidnošću, prečesto zaboravljaju u svoje poslovne planove ugraditi i osiguranja. Nadam se da ćemo promijeniti barem dio svijesti o važnosti da gotovo svaku poduzetničku aktivnost treba pratiti odgovarajuća osigurateljna zaštita“, zaključila je Sandra Zanki.